ΕΞΟΜΑΛΥΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΦΙΛΩΝ ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ



Επισημαίνουμε ένα σημαντικό γεγονός που συνέπεσε με τον εφετινό εορτασμό της 55ης επετείου του θανάτου του Νίκου Καζαντζάκη: πρόκειται για το τέλος των προβλημάτων που είχαν ανακύψει ανάμεσα στη Διεθνή Εταιρεία Φίλων Νίκου Καζαντζάκη και τις Εκδόσεις Καζαντζάκη.
Πράγματι, ύστερα από αρκετές συναντήσεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τα δύο ενδιαφερόμενα μέρη αποφάσισαν να θέσουν τέρμα στις διαφορές τους.

Από την πλευρά της κυρίας Νίκης Σταύρου, δόθηκε η υπόσχεση ότι θα υποβληθεί στο αρμόδιο δικαστήριο στην Αθήνα οριστική παραίτηση από τις αγωγές που είχαν ασκηθεί εναντίον μελών της Εταιρείας μας.
Παραθέτουμε κατωτέρω μία επιστολή του Γεωργίου Στασινάκη στη Νίκη Σταύρου, όπου περιγράφεται η εξέλιξη αυτής της υπόθεσης και την απάντηση της διευθύντριας των εκδόσεων Καζαντζάκη.

Γενεύη, 11 Ιουνίου 2012

"Αξιότιμη κυρία Σταύρου
Η συνάντησή μας στις 28 Φεβρουαρίου 2012, στο Μορφωτικό Κέντρο της Αιγυπτιακής Πρεσβείας αποτέλεσε την απαρχή νέων, φιλικών και εποικοδομητικών σχέσεων μεταξύ μας. Η μακρά συνομιλία που είχα μαζί σας στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου, στη Θεσσαλονίκη, καθώς και η επίσκεψή μου στις 29 Μαΐου στις εγκαταστάσεις των Εκδόσεων Καζαντζάκη, επιβεβαίωσαν και επαύξησαν την καλή εξέλιξη των σχέσεών μας. Ως προς την επίσκεψή μου, ειδικότερα, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω και προσωπικά εγώ ο ίδιος, αλλά και στο όνομα της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων Νίκου Καζαντζάκη για την υποδοχή που μου επιφυλάξατε και για τις νέες εκδόσεις βιβλίων του Καζαντζάκη που μου προσφέρατε. Με ευχαρίστησε η διαπίστωση ότι οι εκδόσεις αυτές είναι αξιόλογες, τόσο ως προς την παρουσίαση, όσο και ως προς τα εισαγωγικά σημειώματα που τις συνοδεύουν. Σας απευθύνω τα συγχαρητήριά μου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησής μας στη Θεσσαλονίκη εκφράσατε την ευχή να θέσουμε τέρμα στις δικαστικές διαμάχες που μας χώριζαν μέχρι σήμερα. Η Εταιρεία μας και εγώ προσωπικά συμ¬φωνούμε απόλυτα. Η πρότασή σας θα επιτρέψει την αρμονική συνεργασία στο μέλλον των Εκδόσεων Καζαντζάκη και της Εταιρείας μας προς όφελος μιας καλύτερης προβολής και διάδοσης του έργου του Νίκου Καζαντζάκη. Ήδη σας έχω δώσει τα ονόματα των υπεύθυνων της Εταιρείας μας στη Γαλλία, την Αλβανία και τη Νορβηγία. Θα σας παράσχουν κάθε είδους βοήθεια και στήριξη στο έργο σας.
Σε ό,τι αφορά το θέμα της διαδικασίας που πρέπει να τηρηθεί για να καταργηθούν οι μεταξύ μας δικαστικές διαμάχες, ο δικηγόρος μου Κωστής Παπαδάκης με πληροφόρησε ότι η νόμιμη οδός είναι να εμφανιστεί ο ενάγων (δηλαδή ο κύριος Πάτροκλος Σταύρου), τον οποίο, όπως μου είπατε, εκπροσωπείτε πλέον εσείς, στη γραμματεία του Εφετείου Αθηνών και να παραιτηθεί από τις αγωγές που έχει κάνει εναντίον μας. Το ακριβές της ενέργειας είναι «παραίτηση από το δικαίωμα και το δικόγραφο».
Σας ευχαριστώ από πριν για την ανταπόκρισή σας."





Άρθρα Εφημερίδων


Καθημερινή 17/3/2012

Πατρίς (Ηράκλειο) 20/7/2012



Αγγελιοφόρος (Θεσσαλονίκη) 20/7/2012

Ελευθερία (Λάρισα) 21/7/2012




Αυγή 20/7/2012

Πολίτης (Λευκωσία) 23/7/2012




Φιλελεύθερος (Λευκωσία) 25 /7/2012

Μακεδονία 4/9/2012